Cecelia Ahern – Întâlnire cu viața – recenzie

Prima carte a Ceceliei Ahern pe care am citit-o a fost P.S. Te iubesc. Abia recent am aflăt că romanul care a făcut atât de multe furori fusese cartea sa de debut. Azi, Cecelia e una dintre cele mai bine cotate scriitoare irlandeze, fiind tradusă în zeci de țări.

Vă spuneam în urmă cu ceva timp despre un wish list al cărților ce-mi doresc să le achiziționez/citesc. Printre ele se afla și romanul Întâlnire cu viața scris de Ahern. Primit. Citit. E timpul recenziei, corect?

Ce ascund paginile romanului Întâlnire cu Viața?

Pe Lucy, personajul principal al acestei cărți, am întâlnit-o într-o perioadă a vieții cât se poate de confuză. După o despărțire de iubitul său (în urmă cu aproape trei ani), și implicit despărțirea de o viață perfectă, Lucy își duce traiul de zi cu zi într-o monotonie cruntă. Un job care nu-i place. Înconjurată de oameni care nu-i plac. Ieșiri care nu o încântă. Viață socială zero. Și totuși, se minte în fiecare zi și îi include și pe cei din jur în acest cerc vicios. Ultimii trei ani sunt construiți pe mici minciuni (care s-au transformat într-un adevărat tabiet – cât casa!). Adevărul devine greu de înfruntat și mai ales de verbalizat.

În acest context apare în scenă un alt personaj principal. Îi spune simplu Viața. Da, e vorba de viața lui Lucy, personificată, umanizată dacă vreți. Viața o pune pe Lucy față în față cu adevărul, printr-o serie de întâmplări care pot fi interpretate fie ca fiind tragice sau comice. Astfel, ea e pusă în situația de a-și înfrunta trecutul, relația defectuoasă din care a ieșit fără să aibă prea multe de spus, activitatea pe care o desfășoară la muncă și familia. Totul pentru a o lua de la capăt apoi, într-o nouă lumină, cu încredere și conștientizând că Viața îi va fi alături până la final.

Citatul preferat

Și dacă tot am mențional finalul mai devreme, trebuie să recunosc că pasajul meu preferat al acestei cărți se ascunde printre ultimele pagini.

”Câtă vreme sunteți pe acest pământ, Viața vă stă alături. Așa cum revărsați iubire, aecțiune și atenție asupra soților, soțiilor, părinților, copiilor și prietenilor de-o viață care vă înconjoară, trebuie să faceți același lucru și cu viața voastră, pentru că vă aparține, sunteți voi, vă sare în ajutor și vă încurajează, chiar și atunci când simțiți că nu mai puteți face nimic. Renunțasem la viață pentru o vreme, dar ceea ce a m învățat este că, dacă se întâmplă și, mai ales, când se întâmplă, viața nu te abandonează. A mea nu m-a abandonat. Și vom fi împreună până în clipa finală, când ne vom privi și ne vom spune: ”Îți mulțumec că ai stat până la sfârșit.”
Acesta este adevărul.”

cecelia ahern - intalnire cu viata - recenzie madalina pintea blog

Ce părere ai de această carte? Ai citi ceva de la Cecelia Ahern?