3 lecții ce-ți transformă povestea într-una de succes

Unul dintre lucrurile pentru care sunt cea mai recunoscătoare e studenția avută. Să studiez la o Universitatea Tehnică mi-a permis să mă alătur uneia dintre cele mai faine organizații studențești: BEST. Cu oamenii ăștia cot la cot am cunoscut bucăți de realitate de dincolo de băncile facultății. Erau ca un puzzle, dar erau materiale cu care puteam lucra.
Așa am învățat că efortul susținut și creativitatea formează viitoruri frumoase. Am văzut cât de important e să ai produse ce servesc nevoi reale, dar și că le ai degeaba dacă nu le marketezi corespunzător. Așa că ne-am făcut un target din a inova și a fi diferiți. Noi zicem că ne-a ieșit! Îți spun și cum!

Drumul spre povești de succes

Că ne referim la evenimente, produse pe care le confecționezi sau organizații în sine, cred că-i musai ca oricare din ele să spună o poveste. Și azi nu mai e destul să avem poveștile doar în capul nostru – nici gând! Dacă nu comunicăm, e ca și cum nici n-am exista. Ah! Și ca să nu ne mai mințim, comunicarea nu-i doar ce spui sau ce scrii pe rețelele de socializare, trece de asta și înseamnă tot ceea ce faci sau creezi (inclusiv mingile anti stres pe care-ți pui logo-ul și care se adună pa masa potențialului client, provocând și mai mult stres).

Așa că uite, las mai jos pentru tine o listă de lucruri pe care le-am învățat în cei 5 ani petrecuți în BEST, ca manager de proiect și de programe, dar și ca președinte al organizației.

Drăguț + lipsit de utilitate = lipsit de utilitate

Matematica e simplă – degeaba avem un brand frumos, dacă-l punem pe obiecte pe care potențialii noștri clienți nu le-ar folosi.
Dacă ești pub, îți pui logoul pe un desfăcător de bere sau pe un tirbușon, nu pe o lumânare.
Dacă ai un magazin de obiecte sport, pui logo-ul pe ele, nu pe veselă random.
Și dacă ești ONG, le oferi membrilor obiecte pe care să le poată folosi zi de zi: agende, pixuri, căni – nu o cutie de bomboane (oricât ar fi ele de bune), că trec prin stomac mai ceva ca dragostea.

Lecția? Util înainte de toate.

Vizibil din avion

Am organizat evenimente pentru mii de participanți. Și nu mă refer la petreceri, ci la evenimente de carieră unde erau implicate zeci de companii. Ce făcea diferența aici era să ne facem vizibili ca organizatori, în așa fel încât reprezentanții companiilor să nu ne poată cere ajutorul când apăreau situații neprevăzute. De aceea aveam cu toții cămăși sau tricouri polo în aceeași culoare, pe care aveam brodat logo-ul organizației. Dădea roade de fiecare dată!

Investirea în textile personalizate a fost de fiecare dată o strategie ce a dat roade; ne-a făcut vizibili, a ajutat la soluționarea problemelor și ne-a poziționat ca brand.
Și ne-am adaptat de fiecare dată – când ne-am adresat membrilor organizației am făcut hanorace, când ne adresam studenților veniți din afară am personalizat plase textile și câte și mai câte. Nu doar că au fost utile, dar fiind folosite de un număr mare de persoane, de multe ori ne puteai vedea din avion (sau cel puțin din turnul parașutiștilor).

Lecția: textilele îți pot oferi super vizibilitate!

Go b̶i̶g̶ personal or go home!

O perioadă am crezut că dacă pun accent pe cantitate, rezultatele vor apărea. Și am făcut gafă după gafă, până să mă prind de contrariu. Nici eu nu mă bucuram când găseam în inbox un mail generalizat, în care eram pusă în bcc; de ce ar face asta persoane de la care îmi doreau să ne devină parteneri? Nici mie nu-mi plăcea să primesc cadouri lipsite de mesaj – eu de ce le făceam?

Așa că m-am învățat minte și am ales. Am ales să trimit felicitări de Crăciun mai puține către parteneri, dar să fie în format fizic și scrise de mână.
Am ales să celebrăm parteneriate prin cadouri semnificație, oferite în ambalaje lucrate cu grijă.
Am ales calitatea în locul cantității și am avut mai mult de câștigat!

Lecția: pune-ți amprenta personală pe orice obiect poate spune ceva despre tine ca organizație!

Va urma …

Să ne transformăm povestea într-una de succes depinde doar de noi și de cât investim în ea. Așa că spune-mi, pe tine ce te împiedică să fii #SuperErouToday?
P.S. Sunt recunoscătoare că am avut șansa să învăț aceste lecții într-un mediu unde erau încurajate greșelile. Azi, în lumea reală – sunt de neprețuit!

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020.

Share: